Vill du returnera ett paket? Inga problem!
Vi strävar efter att säkerställa att våra kunder är nöjda med den service de får från MAKEUP, därför erbjuder vi ett bekvämt system för att returnera varor. Du behöver bara följa några enkla steg.
1. Förbered returansökan.
a) Om du upptäcker skada på paketet i närvaro av en DHL-bud, ta bilder av skadorna och vägra att acceptera det.
b) Om paketet inte är skadat och du vill returnera det kan du göra det inom 14 dagar från det datum du fick det så länge det inte har öppnats. Vänligen fyll i en returansökan. Observera att returer endast är möjliga för hela paketet och vi kan endast ta emot returer i oöppnad originalförpackning.
Returnerade produkter måste förbli oanvända, i det skick de mottogs och i originalkartong och/eller förpackning. Eftersom utgångsdatum för kosmetiska produkter, märkta med PAO-symbolen (period efter öppning), beräknas från det ögonblick som locket på den lufttäta behållaren först tas bort, är det inte möjligt att returnera de föremål som har öppnats, testats, swatchad eller använd.
c) Tyvärr, även om de är sällsynta, är inte ens de mest kända märkena immuna mot tillverkningsproblem. Om du får en defekt produkt, vänligen fyll i motsvarande formulär och identifiera vad felet är.
2. Skicka en skannad kopia eller foto av ansökningsformuläret och bilderna på produkten eller det skadade paketet till vår kundtjänst via e-post.
Bilderna hjälper oss att förstå problemet, påskynda returen av varor och din återbetalning. Vår kundtjänst kommer att behandla din ansökan och kommer att be dig att säkert packa varorna i en påse eller kartong för retur. Se till att bifoga en ansökningsblankett och en kopia av ditt kvitto i påsen/lådan. Vi kommer att behöva dem för att acceptera din retur.
3. DHL kurir hämtar paketet och ordnar returen.
4. Inom 14 dagar efter att vi mottagit din retur kommer vi att undersöka de returnerade varorna och organisera din återbetalning. Vi kommer att meddela dig via e-post om returstatus.